Foarte proastă alegere a putut să facă agenția de publicitate care a făcut spotul cu Mihai Șora. Cred (sper) că își dau seama de asta măcar acum, deși am văzut că încă preferă să acuze reacțiile (sigur, unele exagerate) decât să-și analizeze propriile erori. Au luat un simbol „cool”, la modă, (aparent) necontroversat și și-au zis să benficieze de capitalul de imagine. Puțină cercetare nu le-ar fi stricat.
Pentru că dacă mai aveați nevoie de un argument pentru necesitatea educației istorice și a informației corecte, noua campanie eMag este exact asta. Să ne înțelegem: din partea mea poate să creadă fiecare ce vrea, fie comuniști, naziști sau alte tipuri de extremiști. Au chiar dreptul să se înscrie în partidele comuniste la tinerețe sau la maturitate și chiar să fie consilieri ai unor personaje sinistre și criminale (consider că e descalificant și scandalos, dar au dreptul să facă toate astea). Dar nu au și nu vor avea niciodată căderea morală să vină apoi să-mi explice ce e cu libertatea. Să vorbească despre tragedia comunistă ca despre una căreia i-au căzut victimă, deși au contribuit la nașterea și menținerea ei în vremurile cele mai dure. Cum se face că mereu cei mai vocali sunt din aceeași tabără? Silviu Brucan ne explică ce greu ne vom obișnui cu democrația și cum suntem „stupid people”, Vladimir Tismăneanu condamnă comunismul, Traian Băsescu atacă turnătorii, Mihai Șora ne vorbește despre libertate. Am obosit de atâta neadecvare și ipocrizie. Eu nu zic să renunțe la viața publică și la funcții (deși…), dar ar putea avea decența să nu vorbească despre ceea ce nu au căderea morală să o facă, nu? Nu.
Foto: Inquam Photos/Octav Ganea (via Digi24.ro)